אסיף 2022


  

אסיף
8-10.9.22
מרכז כלים לכוריאוגרפיה – יצחק נפחא 2, בת ים
כרטיסים ב-https://www.eventer.co.il/asif

asif cover

בתמונה: מתוך 'פרפר לבן' מאת קאי רוטשילד. צילום – יעל שלח, עיצוב – דניאל ארנברג

"אסיף" מיצירות העונה החמה אשר התגבשו ב'כלים'

מתנקז לשלושה ימים של בכורות, סדנאות והצצות לעבודות בתהליך.

מוזמנות.ים לחגיגת סיום עונת הקיץ ופתיחת השנה החדשה!

 

 

יום חמישי 8.9

כרטיס ל'סיפתח' ליצירה חדשה– 50 ש"ח

כרטיס יומי – 80 ש"ח

הכניסה לאירועי רזידנסי רקדנים.ות- 'פרספקטיבות מהשטח' חופשית, בהרשמה מראש בטופס:  https://forms.gle/KyFu3gyUDfRej4kZ8

 

 

פרספקטיבות מהשטח- volume 2

שיתוף מתוך רזידנסי לרקדנים.ות. שיתוף פעולה עם 'הפלטפורמה'- קהילת הרקדנים.ות העצמאיים.ות

18:30- 19:00 עידו גידרון | הצצה לתהליך יצירה ושיחה בהנחיית תמר סון 

19:00- 19:30 תומר גיאת | תרגיל בשיתוף הקהל

 

20:00  – סיפתח ליצירה חדשה

נדי יואל וגלי קינקולקין | הולדת העונג – בכורה!

 

 

21:15 – סיפתח ליצירה חדשה

אורטל אצבחה |  SUPREME

קאי רוטשילד |  פרפר לבן – בכורה!

 

 

 

יום שישי 9.9

כרטיס ל'סיפתח' ליצירה חדשה– 50 ש"ח

כרטיס למופעי סיום קורס קיץ- 'כוריאוגרפיה שימושית' – 30 ש"ח

הכניסה לאירועי רזידנסי רקדנים.ות- 'פרספקטיבות מהשטח' חופשית, בהרשמה מראש בטופס:  https://forms.gle/KyFu3gyUDfRej4kZ8

 

 

פרספקטיבות מהשטח- volume 2

שיתוף מתוך רזידנסי לרקדנים.ות, בשיתוף פעולה עם 'הפלטפורמה'- קהילת הרקדנים.ות העצמאיים.ות

10:00- 11:00 גאיה ליברמן  | סדנת פלמנקו ומחול מזרחי 

11:00- 11:30 הילה רגב, איתי מאיר, ניצן ניסימוב, שחר כהן וקשת בן נעים |  מיצג ושיחה

 

 

12:00 – סיפתח ליצירה חדשה

אורי וייל | אל תוך משהו אחר  – בכורה!

יערה ארליך | The Growling Bones

 

 

13:30 כוריאוגרפיה שימושית

מופעי סיום קורס קיץ בניהולה של ענת דניאלי

אור רזון, חי כהן, עופרי קדם, שרה גרנגה

 

 

14:30 כוריאוגרפיה שימושית

מופעי סיום קורס קיץ בניהולה של ענת דניאלי

חן שטיינר, אורי גלסברג, דניאל למנסדורף, לי אלוני

 

 

יום שבת 10.9

כרטיס ל'סיפתח' ליצירה חדשה– 50 ש"ח

כרטיס יומי – 80 ש"ח

 

18:30 סיפתח ליצירה חדשה

אורי וייל | אל תוך משהו אחר  – בכורה!

יערה ארליך |  The Growling Bones

 

 

20:00 סיפתח ליצירה חדשה

נדי יואל וגלי קינקולקין | הולדת העונג –  בכורה!

 

 

21:15  סיפתח ליצירה חדשה

אורטל אצבחה | SUPREME

קאי רוטשילד | פרפר לבן – בכורה!

 

 

פירוט המופעים:

 

  —————————————

אורטל אצבחה | SUPREME

ֿ

לבושה קוטור ברגליים יחפות

עולם המחול פוגש את עולם דוגמנות המסלול

עולם שהוא כולו במה

מפגש בין שתי נשים בגוף פרפורמטיבי

מפגש העוסק בדינמיקה נשית מורכבת המתמלאת ומתרוקנת מעצמה,

ביופי ואסתטיקה אל מול רעש כאוטי

בנשיות מתפרצת ונשיות עדינה, נועזת ומותרת.

העדינות המופתית שבפרא.

 

כוריאוגרפיה: אורטל אצבחה | פרפורמרים.ות: אורטל אצבחה. תמר אבן חן | מוזיקה: דניאלה ליונגסברג | עיצוב תלבושות: רעות שייבה | עיצוב במה \ אוביקטים: רעות שייבה | עין חיצונית: רעות שייבה

היצירה נוצרה בתמיכת הקרן ליוצרים עצמאיים מיסודו של משרד התרבות והספורט.

 

אודות היוצרת:

אורטל אצבחה. כוריאוגרפית. רקדנית- יוצרת ופרפורמרית בתחום המחול העכשווי והמחול האפריקאי.

בימים אלו, רוקדת בלהקת יסמין גודר  ומלמדת מחול חי שנע בין שפות-  אורטי סטייל!

  —————————————

אורי וייל |  אל תוך משהו אחר 

בכורה!

 

זהו מופע יחיד שמבקש לבחון את המקום של מקורות ההשראה חיצוניים בתוך תהליך יצירה של עבודה חדשה ולהרחיב את ההשפעה שלהם. דרך התייחסות לעבודות קיימות ממדיומים שונים ולמידה שלהן, אורי מייצר משהו חדש ומנהל דיאלוג באמצעים בימתיים עם מקורות ההשראה שלו. במהלך העבודה אורי פועל בדיסציפלינות שונות ומאיר על אלמנטים שונים ברפרנסים שבחר  דרך תנועה, משחק ומוזיקה.

 

כוריאוגרפיה:  אורי וייל | דרמטורגיה: רות וייל | פרפורמרים.ות: אורי וייל  | מוזיקה: באך- וריאציות גודלברג, אורי וייל | עין חיצונית: רות וייל

 

אודות היוצר:

אורי וייל , נולד בשנת 1975, חי בטבעון, פעיל כפרפורמר וכיוצר עצמאי מ 2017.
אורי למד ועסק במוסיקה במשך שנים רבות, עד שהתקבע כנגן סקסופון. במהלך השנים למד ועסק גם בקולנוע ובמשחק.
בוגר התוכנית לכוריאוגרפיה במרכז כלים בבת ים.
בשנים האחרונות יצר מספר יצירות סולו ודואט אשר הוצגו על במות שונות וכן עבודות במרחב הציבורי.
עבודותיו משלבות מדיומים שונים, ומבוססות אילתור במידה רבה.

—————————————

 נדי (נדב) יואל וגלי קינקולקין |  הולדת העונג  

בכורה! 

 

אודות המופע:

"עונג הוא תחושה, הנובעת ממעיינות של תשוקה וסקרנות המצויים בתוכנו, הוא ידיעה עמוקה ששוכנת ומקועקעת בגופנו כחוויה ונוכחות של חופש. העונג נרקם בחיבור שבין החושים לנפש, הוא חיבור לנשגב מאיתנו ברגע הממשי." | קרול גיליגן

"הולדת העונג" היא יצירה לשניים המחפשים אחר דרכים שונות להרגיש, לחוש, להביע, להעיז ולהשמיע את קולו של העונג.

שניים המחפשים אחר המקומות בהם הוטמנו הקולות הפנימיים והמבקשים היום להחשף ולנוע.

מתוך ניסיון להגיע אל עבר הווה מענג, משוחרר ומלא תקווה אנחנו הופכות את הגוף למצפן, את הבמה למפה, ואת העונג לתנועה הנולדת מתוכנו ללא פחד.

 

יוצרות ופרפורמריות: נדי (נדב) יואל וגלי קינקולקין | עין חיצונית: ניר וידן I תודות: הדס פדר

מוזיקה:

The Time of My Life (Bill Medley, Jennifer Warnes), Alisa (Luna), I Wish I Knew How It Would Feel to Be Free (Nina Simone), Share Your Address (Ben Platt), Die Hard (Kendrick Lamar), Blinding Lights (The Weekend, Rosalia)

 

אודות היוצרים.ות:

 

גלי קינקולקין

רקדנית, יוצרת עצמאית, מפיקה ומורה. בעבודותיה בוחנת את התפקיד של מחול ככלי לשינוי חברתי ומתמודדת עם סוגיות של מגדר, גוף, זהות וחברה בתוך המרחב הבימתי והאמנותי.

בוגרת התיכון לאמנוית בירושלים במגמת מחול, בוגרת "התכנית להכשרת רקדנים של ורטיגו", סיימה בהצטיינות תואר ראשון בסוציולוגיה וחוקרת במסגרת תזה בלימודי תואר שני מחול במערב אפריקה. גלי שיתפה פעולה כרקדניות ויוצרת עצמאית עם יוצרים.ות שונים.ות בגרמניה, רוסיה, מערב אפריקה וישראל.

נדב נדי יואל 

יוצר עצמאי, רקדן, פרפורמר ומחנך. בוגר תכנית ROAR בברלין, התכנית להכשרת כוריאוגרפים במרכז ׳כלים׳ ותכנית "גוף אדם" בירושלים. נדי משתף פעולה עם יוצרים בארץ כגון קולקטיב בוש, מעיין מרציאנו כהן, רוני שגיא, גלי קינקולקין, קאי רוטשילד ועוד. בעל תואר ראשון בחינוך בלתי פורמלי ורקע מגוון בעשייה חינוכית וציבורית לקידום צדק חברתי בפריפריה החברתית והכלכלית בישראל. כיום לומד תואר שני בטיפול בתנועה בסמינר הקיבוצים.

 

עלינו

גלי ונדי חברו לשיתוף פעולה ליצירה זו, למחקר אודות מיקומו של העונג כברומטר פנימי וחברתי מחוץ חדר המיטות. מתוך התבוננות בסיפורים מההיסטוריה המערבית ובזכרונות הילדות האישיים שלהן, הן עוסקות בשאלות של מיניות, מגדר, תבניות חברתיות ויחסי כוח.

  —————————————

יערה ארליך | The Growling Bones

טרום בכורה

 

"the growling bones" היא להקה פיקטיבית. קולאז' של גיבורות וכוכבים, שחוגג את הקו הדק בין פנטזיה למציאות.

היא מציפה את המתח בין הסיפור שלנו, זה שנולדנו לתוכו, לבין סיפור חדש שאנחנו מנסות לספר.

זו לא המצאה חדשנית, הכל מועתק, משוכפל, מורחב, מצומצם, מוגדל ומשתבש.

אנחנו מחקות מחוות גוף של דמויות אייקוניות, ודרכן מרחיבות את הגבולות של עצמנו. באמצעות המחקר הגופני אנחנו מחפשות דרכים לצאת מאזורי נוחות ולבנות לעצמנו פרסונות אלטרנטיביות.

היצירה נוצרה בתמיכת הקרן ליוצרים עצמאיים מיסודו של משרד התרבות והספורט.

 

יוצרת: יערה ארליך | פרפורמרים.ות: שרון ולבסקי, ניצן ברק, דניאלה כסיף, יערה ארליך. | מוזיקה: יונתן בראון | עיצוב תלבושות: ניצן ברק, יערה ארליך | דרמטורגיה: עמרי אריאב | ניהול חזרות: עדי איתן

 

אודות היוצרת:

יערה ארליך, בת 28, יוצרת עצמאית ירושלמית, רקדנית, מורה ואמנית דראג. בוגרת האקדמיה הגבוהה למוסיקה ולמחול בירושלים והחוג למדעי הקוגניציה באוניברסיטה העברית. בוגרת המסלול לכוריאוגרפיה בהנחיית ענת שמגר.

בעבודותיה עוסקת בבנייה ושבירה של גבולות גופניים והגדרות חברתיות. כיצד הם משפיעים על התנועה, הפרפורמנס והנוכחות היומיומית.

עבודותיה עלו בבמות מגוונות בהן: ׳בין שמיים לארץ׳, המפעל, גלריה ברבור, מחול שלם (ירושלים), תיאטרון הבית (תל אביב- יפו). עובדת כרקדנית בשיתוף פעולה עם הכוריאוגרפיות סיוון שלצר ואנאבל דביר.

  —————————————

קאי רוטשילד |  פרפר לבן

בכורה! 

 

אודות המופע:

ישנה אדמה מעלינו ומתחתנו
ישנו קו דק, ישנם גופים
יש אותכם ויש אותנו.
פירוק המוכר לכדי הרכבה מחדש. ולאחר מכן?

יש פה טקס
לקבורת הדבר
לקבורת העבר
לקבורת הפרפר

 

כוריאוגרפית: קאי אריאנה רוטשילד | פרפורמרים.ות יוצרים.ות: לי בן אהרון, קאי אריאנה רוטשילד | מוזיקה: four tet, christian loffler, bee gees | עין חיצונית: שירה ג'מאל

תודות: יותם עבו

במהלך המופע יש שימוש בסיגריה עם תחליף טבק.

 

אודות היוצרת:  

אמנית רב תחומית, כוריאוגרפית ומפיקה.  חוקרת את העולם, את עצמה, את הדרך של הנשמה.  בעבודותיה עוסקת בשאלה כיצד להכניס את הטבע למרחב הבימתי ומה נקודת ההשקה בין המציאותי לפנטסטי. נעה על הבמה כיוצרת מקדשים, טקסים, אקטים פרפורמטיבים וריקודיים.

למדה בבית הספר לתיאטרון חזותי ובתוכנית לכוריאוגרפיה בכלים – בת ים.  מפיקה ומנהלת אמנותית של ערבי אמנות ופרפורמנס בשם  "במה על אדמה" – בו קולקטיב של אמנים מדיסציפלינות שונות, מייצרים ערב שלם של אמנות רב תחומית, פרפורמנס ומסיבה מחוץ לקירות בטון, בשטחים חקלאיים.

  —————————————

כוריאוגרפיה שימושית- מופעי סיום קורס קיץ בהובלת ענת דניאלי

קורס הקיץ ב'כוריאוגרפיה שימושית' מאת ענת דניאלי, במרכז כלים הוא הזדמנות טובה למי שרוצה להתאמן וללמוד, ופתוח הן לכיוצרים.ות מחול בתחילת הדרך ועד בוגרות התכנית לכוריאוגרפיה ויוצרים.ות פעילים.ות. 'כוריאוגרפיה שימושית' היא עבודה עם תרגילים פשוטים לתנועה ולפעולה של גוף. בכלים האלה, יש אפשרות ליצור חומרים תנועתיים, ואגב כך להתבונן ולהתאמן בתפיסה של הגוף והעולם כמופע של אפשרויות יצירה אינסופיות.  ביוני יצאנו לדרך….   בקורס הראשון שהיה בנושא 'חומר', יצרנו והתנסנו במהלכים שבאמצעותם נחשפו חומרים תנועתיים הצפונים בגוף, והמבקשים לצאת ולהיחשף. את החומרים האלו הבאנו לקורס השני בנושא 'עבודה ומופע', כדי להתאמן בתהליך הצמיחה וההתגבשות של עבודה. שאלנו איך הכוונות והחומרים נעשים ומתגבשים לעבודה, כמו איך קמח ומים הופכים ללחם.

באירועי אסיף נחשוף בפניכם.ן את החומרים שהגיעו ועובדו ליצירות קצרות. כמו כן , נראה תרגיל או שניים, קבוצתיים, כדי לשתף בחוויה הקסומה של יצירת חומרים יש מאין.

  —————————————

שיתוף מתוך רזידנסי לרקדנים.ות, בשיתוף פעולה עם 'הפלטפורמה'- קהילת הרקדנים.ות העצמאיים.ות

עידו גידרון

״מחשבות על בית״ (שם זמני) היא יצירה בהתהוות, העוסקת בנושא מרכזי בחיי האנושות והוא בית.

איפה הוא יהיה, כיצד הוא יראה, איך הוא ירגיש, עם מי הוא יהיה, אם הוא יהיה דומה למשהו מוכר או מזכיר משהו?

מה יהיה הריח בבית הזה, ואם הוא דומה לבית ההורים שלנו ?

בשיתוף מפעל הפיס ומרכז למחול ׳מחול שלם׳, מחפש היוצר עדו גדרון ביצירתו החדשה להעלות על הכף שאלה שמעסיקה אותו במיוחד בשנה האחרונה – איך יראה הבית שלו.

ביחד עם דורית טלפז ושמואל חלפון, בודקים השלושה את הנורמות המוסכמות למהו בית, מה הוא מכיל וכיצד ניתן לתרגל תחושה של בית מבלי להיות במקום מסוים ובזמן מסוים.

 

 

תומר גיאת

סולו המבוסס על געגוע.

אני מחפש דרכים חדשות ושונות להתגעגע לאחותי, להמיר את הרגשות הקשים לחיוביות – ללא בושה, פחדים או חרטות.

מתוך הנחה כי כולנו מתגעגעים למשהו/למישהו, מעניין אותי אם יש נכון או לא נכון. יעיל יותר/פחות. האם יש מכניקה שיכולה לעזור עם ההתמודדות.

במשך קרוב ל- 6 שנים אני תוהה מה הדרך הטובה ביותר להתגעגע. האם יש דרך נכונה או שגויה? האם זה מוסכם ומאורגן כמו אֵבֶל? מחולק ל-5 שלבים רעיוניים ברורים (קובלר-רוס)? האם הדבר מוגדר בזמן, לפי אורך?

הסולו הזה הוא קריאה להתגעגע בקול רם. לא להזניח או לשכוח את התחושות והזיכרונות המציפים. להתמודד איתם באומץ כמו שאני רוצה להאמין שאני עושה. זה קשה, אך לא שובר את הלב – אלא מרפא אותו.

הודות לתוכנית שהות רקדן במרכז כלים, ניתן לי הזמן לחקור ולנסות להבין יותר לעומק למה אני מתגעגע בדיוק. עד כמה הזיכרונות שמלווים אותי מתעצבים ומשתנים בהתאם להווה. לאו דווקא נאמנים לעבר. אני מגלה מנגנון הגנה שעוזר לי להתמודד ולשתף את שעובר עלי בכך שזיכרונות ותחושות נהיים לעזר ולא לעול.

מעניין אותי לראות מנגנונים נוספים אצל אנשים נוספים. מתחומים והשקפות שונות. עם היסטוריה וזיכרונות שמלווים אותם. איך הם מתרגמים את הדברים הללו מהפנים אל החוץ. כמה זה קשה/מורכב. איך ניתן להיעזר בזה ו/או להפוך את הפעולה לעזר.

בשאיפה, נגלה זאת יחדיו.

 

 

הילה רגב, איתי מאיר, ניצן ניסימוב, שחר כהן וקשת בן נעים

שני מפגשים שונים שזורים אחד בתוך השני וקורים במקביל במגרש משחקים.

מפגשים אלו נוצרו מתוך מחקר על התמודדות עם בדידות, מערכות יחסים בינינו לבין עצמנו ובינינו ובינכן.

זהו בעיקר ניסיון להזכר, אפילו אם רק לרגע בריגושים קטנים , בילדים שאנחנו שרק צריכים לאהוב שקל להם לחמול שמדברים בכנות ורוצים בה.

 

 

גאיה ליברמן

פלמנקו ומחול מזרחי

שני עולמות תנועתיים שונים לחלוטין;

האחד נרקד עם נעלי עקב והשני יחף, האחד מוחזק והשני משוחרר, האחד מצטייר כ״עמוק״ והשני כבידור זול… אבל האם זה באמת כך?

אני גאיה, רקדנית פלמנקו ומחול מזרחי ואני מזמינה אתכם.ן לסדנה שתנפץ את הסטיגמות שהיו לכם.ן

על שני הסגנונות הכל כך מיוחדים האלה.  אסביר על המחקר שלי שמשלב בין שני המחולות וביחד נעמוד על נקודות הדמיון והשוני האמיתיות שביניהן ואפילו נתנסה בממצאים שלי עד כה.

 

 

 

צוות אסיף:
ניהול אמנותי: איילה פרנקל | מנכ"לית: מורן בש דנון | מ"מ ניהול כללי: חגית פוקס כהן | תפעול והפקה: סאב עדי | מנהלת תחום חינוך וקהילה: טל גרבינסקי עמישי | שיווק ומדיה חברתית: יותם מיכאל יוגב | ראשת התכנית לכוריאוגרפיה: מאי זרחי | עיצוב גרפי: דניאל ארנברג | עיצוב תאורה: ברוכי שפיגלמן | ניהול טכני: ליאור לוין |