מחקרים 2015

להאט. להמתין. להתבונן. ליצור.
מחקר /

ענת דניאלי

ב– 2008 , לאחר כמעט עשרים שנות יצירה, הענקתי לעצמי מתנה: גזרתי על עצמי צום יצירתי למשך חמש שנים. הייתה זו החלטה שהתקבלה בהכרה צלולה, להפסיק רצף של עשייה אינטואיטיבית–הכרחית–נחוצה–עשירה– מרגשת–מתישה–מעייפת–ותובענית בתוך מערכת יצרנית והישגית של עשייה אמנותית; החלטה שבאה מתוך עייפות גדולה ומתוך תחושה שאני כבר יודעת מה אני עושה ויודעת איך לעשותו.

המשך
פואטיקות של ידע
מחקר /

רן בראון

מראשיתו צמח החיבור הזה, בין תיאוריה ומעשה, מחוץ לאקדמיה, מתוך תחושת-בטן עמוקה שבעשייה הכוריאוגרפית טמון אוצר גדול, שראוי להפנות אליו מבט. ענת כתבה לי שהיא מבקשת "להתחיל תהליך של מחקר וניסוח של תהליכי עבודה כוריאוגרפים", והציעה שהכותבים יהיו יוצרי מחול, מורים-אורחים בכלים, לצד תיאורטיקן שילווה את הפרויקט, יערוך את החומרים השונים ויוסיף נקודת מבט תיאורטית. בבקשה הזו מובלעות שתי הנחות יסוד שראוי לתת עליהן את הדעת:
האחת, ההנחה שתהליכי יצירה כוריאוגרפיים הם תהליכים שמפיקים בהם ידע, שאפשר לדבר עליהם במונחים של "מחקר".
השנייה, שאפשר לנסח אותם, ולא סתם לנסח, אלא - כפי שביקשנו מכל הכותבים - כמודל יצירה.

המשך
סגור
א
א
לדעת, לשאול – יומן עבודה
מחקר /

ענת דניאלי

'כלים' של 2015 פועל במרחב שבין ידע ושאלה. באזור שבו הרגלים וטכניקות של ידע נבחנים מחדש לאור הרצונות ודרכי הביטוי שהיצירה העכשווית מזמנת. התיאוריה של המחול מקבלת מקום מיוחד בסטודיו ובעשייה הכוריאוגרפית ומשפיעה על ערנותו של הגוף הפועל להרגלי ודרכי פעולתה של היוצרת, המקבלת/לוקחת החלטות אמנותיות והפקתיות.

המשך
סגור
א
א