2015

12105987_1028461500538723_8535573122773698727_n
Learning Songs /
מאת נאוה פרנקל
| 2015

בהשתתפות: שני גרנות, יוני סילבר, נאוה פרנקל
מוסיקה: Moondog
עיבודים, נגינה ושירה: יוני סילבר
עיצוב תלבושות: גילי אבישר

בעבודה הזו אני בונה התרחשויות סביב דמותו והקלטותיו של המוסיקאי הניו יורקי Moondog: הומלס מבחירה, עיוור, אוונגרדיסט עם חינוך קלאסי, פרפורמר שהסתובב בעיר לבוש תלבושת ויקינגית, שר את שיריו ברחובות וכך צבר לו קהל שומעים.
כמוהו גם אני בעבודה הזו קוראת תיגר על המבנה המימסדי של המרחב הציבורי: קיצורי דרך, חוויות פרטיות ואזורי שוליים משמשים בה כפרקטיקות שחומקות משיטתיות ויוצרות יחסים קרובים בין הממשי לבין גילומו.

בהפקת מרכז כלים לכוריאוגרפיה- במסגרת תכנית ‘שהות אמן’ 2015, איב- איגוד היוצרים העצמאיים בתיאטרון, ובסיוע מועצת הפיס לתרבות ואמנות.

unnamed (2)
עשתורת /
מאת קימ טייטלבאום ומורם יצחקי אברג'ל
| 2015

עשתורת

מאת ובביצוע: קים טייטלבאום, מורן יצחקי אברג’ל

תודות: לורה קירשנבאום, מרכז סוזן דלל, איציק ג’ולי, טליה דה פריס ויצחק יצחקי.

בהפקת:  ‘כלים | גוף לעבודה כוריאוגרפית, במסגרת שהות אמן #1בתמיכת קרן יהושוע רבינוביץ’ לאמנויות תל אביב.

עשתורת הינו מופע המבקש ליצור קשר נצפה בין זמננו לבין עבר סימבולי. האלה העתיקה ‘עשתורת’, הייתה אלוהות רבת עצמה בפנתאון האכדי-כנעני,וחלק משילוש אלוהי המסמל מלחמה-מיניות-פריון. בתוך הקונטקסט העברי היא הייתה מזוהה עם עבודה זרה, מפתה וטמעה. ביצירה זו אנו באים במגע עם השאריות המנטליות של עולם עתיק זה בכדי לייצר קשר עם  המושג התנ”כי של טומאה, פנטזיה והיסטוריה.

בהפקת ‘מרכז כלים’ וכחלק מתכנית ‘שהות אמן’ 2015 בכלים.

 

kelim-march-hare-2015
March Hare Festival 2015 /
March | 2015

ארנבת מרץ  2015   March Hare

התמה של הארנבת הוא העיסוק וההתבוננות במקום ובזמן בו קורה המופע, ובבחירות חדשות שהתבוננות זו עשויה להביא. מתוך התייחסות לחלל, למישור המשותף, הקרבה והאפשרות לקשר מיידי עם הצופים, לאפשרויות המיקום השונות של המופע בחלל,  בדיקת היחסיים בין תהליך היצירה ותוצאה ועוד מרכיבים להפוך בהם לפרק ולהרכיב בחזרה.

החלל של כלים מציע אפשרות נוספת  על הרגלי הקופסא השחורה והקובייה הלבנה. חלל פתוח, וורסטילי, המזמין למופע ללא גינונים.  בכל יום יופיעו עבודות ועבודות בתהליך, וביניהם יש אפשרות לדבר, להחליף רעיונות, לפגוש חברים, להגיב, להתבונן , לאכול ולשתות ולבלות זמן ביחד.

 

חמישי  19.3

19.00

עבודות בתהליך של התכנית הדו שנתית לכוריאוגרפיה בכלים. שירה אביתר, מיכל ארד, רוני ברדשטטר, קרן  כרמון, אורית שאול, יסמין רוטקוף, ועידית מימון, יציגו את תהליכי היצירה הפרטיים דרך עבודה קבוצתית המשקפת את תהליכי היצירה לאורך השנה בכלים.

 

20.30

Know Motion

מאת: יערה ניראל

הקרנת וידאו תלויית חלל ומרחב. בין חומר לאור, בין טקסט לאינטואיציה, בין מנוחה לתנועה, בין הרגש לשכל, שוכן לו גוף. והגוף הוא חומר. והגוף הוא אור.

 

חרק

מאת ובביצוע: בשמת נוסן

מוזיקה: אסף תג’ר, זואי פולנסקי.

העבודה עלתה לראשונה בפסטיבל “מחול חדש” של זירת מחול, בליווי אומנותי של איריס לנה ומיה חביב.

 

מעגל סירנות 2# 

מאת: פיי שפירו, תומר דמסקי, מיכל אופנהיים.

מפגש שירה נודד המתקיים אחת לשנה העוסק בטווח שבין השירה בקבוצה לשירת יחיד. הפעם במפגש, זמרות יוצרות שהדגש על חקר היחסים בין הקול לחלל הוא חלק דומיננטי מפועלן האומנותי.

שישי 20.3  

13.00

שדה

מאת ובביצוע: טליה דה פריס

ייעוץ דרמטורגי: ג’והן נוהלס, שותפים להפקה: Teatr MAAT Projekt

העבודה בוחנת את מנגנוני הזיכרון של היוצרת. היוצרת חוזרת למאורעות ולרגעים המצויים כדימויים קפואים בזיכרונה הפרטי ונעה בין העבר להווה ולתפר שביניהם. החזרה לזמן עבר בזמן הווה מייצרת שדה בו הזמנים הם כחומר בחלל, שמתקיימים זה לצד זה באופן סינכרוני.

העבודה עלתה במסגרת פסטיבל MAAT בדצמבר 2014 בלובלין, פולין. תודה מיוחדת למאיה מיכאלי, מיכל היימן, ארי טפרברג ודן וינשטיין.

 

מחשבות קודמות  

מאת ובביצוע: ענת שמגר

זה ריקוד כמיפוי, מסמן תוכנית של מצב ודרך, מצע למימוש.

זו מפה של שאלות כמו איך מחשבה קודמת מונחת, מנחה, מניחה, מצטמצמת ומתמצתת בתנועה.

 

14.30

עשתורת  [ בכורה]

מאת ובביצוע: קים טייטלבאום, מורן יצחקי אברג’ל

תודות: לורה קירשנבאום, מרכז סוזן דלל, איציק ג’ולי, טליה דה פריס ויצחק יצחקי.

בהפקת:  ‘כלים | גוף לעבודה כוריאוגרפית, במסגרת שהות אמן #1בתמיכת קרן יהושוע רבינוביץ’ לאמנויות תל אביב.

עשתורת הינו מופע המבקש ליצור קשר נצפה בין זמננו לבין עבר סימבולי. האלה העתיקה ‘עשתורת’, הייתה אלוהות רבת עצמה בפנתאון האכדי-כנעני,וחלק משילוש אלוהי המסמל מלחמה-מיניות-פריון. בתוך הקונטקסט העברי היא הייתה מזוהה עם עבודה זרה, מפתה וטמעה. ביצירה זו אנו באים במגע עם השאריות המנטליות של עולם עתיק זה בכדי לייצר קשר עם  המושג התנ”כי של טומאה, פנטזיה והיסטוריה.

 

 שבת 21.3

 במסגרת  שת”פ עם מרכז: Im_flieger, Vienna

20.30

אודות Im_flieger, Vienna | מופע הרצאה עם אניטה קאיה

Im_flieger היא עמותה המנוהלת על ידי אמנים למען אמנים וממוקמת בוינה, אוסטריה.  משנת 2000 Im_flieger  מסייע ליצור מרחב ציבורי פתוח ומעבדת מחקר למחול עכשווי, פרפורמנס ואמנות בינתחומית . במרכז תשומת הלב של הארגון הקמת רשת מקומית, ארצית ובינלאומית, ברמות אמנותיות ומבניות , הפקות ופרזנטציות העוסקות  בתהליכי היצירה, שיח אמנותי ומחקר, ותמיכה באמני מופע עצמאים.
ההרצאה היא הצגה של ההתפתחות המבנית, התכנים והחזון של ההקשרים האמנותיים, החברתיים, התרבתיים והפוליטיים של  Im_flieger .

הפעילויות של Im_flieger נתמכות על ידי מועצת העיר של וינה ועל ידי האגף לתרבות של הקנצלר הפדרלי של אוסטריה .
www.imflieger.net

 

21.15

FUNCTION MAN

קונספט: קלייר לפוורה ומתן לבקוביץ

ביצוע: מתן לבקוביץ

בתמיכת: DanceWeb (פרוייקט Life Long Burning) ו Im_flieger

העבודה Function Man היא סולו אשר חוקר את ההשפעה של מיליטריזציה על גופים גבריים. לאור חוויותיו של מתן בשירות הצבאי הישראלי, בחנו את ההתנייה של גוף החייל כ״גוף פעולה״. מה קורה כאשר גבר/נער הופך להיות ״איש פעולה״. מתוך תפיסתו האישית של מתן, והמחקר התאורטי של קלייר על הנושא ניסינו להבין את אפקט של תהליך זה על הגוף הפוליטי ועל התודעה הקולקטיבית של החברה בה אנו חיים.

יוני בכלים
June in Kelim 2015 /
Graduation performances of the bi-annual choreography program
June | 2015

יוני בכלים 2015 – עבודות בתהליך התכנית לכוריאוגרפיה

 

תכנית א’

יסמין רוטקופף  ‘מה שנאסף’ 

חוסר הצדק בקלות של להיות בלתי נראה, לאחרים או לעצמי. העצמי הופך נפרד ממני, מתפזר, אני חשה צורך להגן עליו וגם נאבקת בו. לעיתים אני רק נאבקת.  אנחנו רואים ולא רואים, נראים ונעלמים. העבודה היא עלי ועלינו.

משתתפת- אורית שאול

עידית מימון

מחשבה על תהליך העבודה: אפשר להביע יותר פגיעות ושזה יהיה ״בסדר״ ככל שיש יותר שליטה. משהו שרק שמעתי עליו קודם ופתאום אני מבינה יותר…

תודה לקרן כרמון.

מיכל ארד

משתתף- יניב מינצר

מוסיקה: תפקיד צ’לו- אייל יהב, מתוך “אחת כמוך” / יניב מינצר

 

תכנית ב’

אורית שאול  ‘עשבים שותים

הגוף האנושי וגוף הטבע נארגים לסביבה ברת קיימא בניסיון למוסס את הניכור ולהשיב את האינטימיות. ליקוט חומרים ותופעות אל תוך מנגנון (Permaculture ) של הפריה הדדית משיל את הסימביוטי ומאפשר מרחב בר בו קיימות תודעות רבות הנמצאות בזיקה, בשיחה. מה בין קיום למקום? מה בין ערך למבנה? מה בין מכניזם לאורגניות? ומה בין אידיאולוגיה לאנושיות?

הזמן מתפרק לתמונות של נוכחות ונעדרות וחיפוש אחר מקומי הממשי כאן איתכם.

רוני ברנדשטטר  ‘ Trans-form’

התמודדות עם השתנות, פירוק ובנייה של עצמי שמתהווה, מסע, חיפוש, זיכרונות, דורות, חלומות, השפעות, סיפורים ובצלים.. משחק עם דימויים ארכיטיפיים, צורות בעלות משקל תרבותי, ניסיון לעבור דרך ולזוז, לחשוף שכבות ארכיאולוגיות בתפיסת החוויה והעצמי, חיפוש דרך להיות, לחזור ולהמשיך.

מוסיקה:   Berliner Messe, Nina Simone – Going back home, Lisa Germano -Into the night

תודות לענת ורבין-מרכז קהילתי נווה שרת, לאבירם שרון- אהוב, חבר ודרמטורג

ליווי אישי- שורה שדה

 

תכנית ג’

שירה אביתר פרק מתוך עבודה בתהליך  

אני רוצה להתמסר, להתמסר בתוך הגוף ובין חלקיו, בין הבשר לעצמות, בין התודעה לגוף ובחזרה. פעולה רפטטיבית המשמרת רטט, התעקשות, אנרגיה ואיתה נוצר סטטוס קוו חדש ודינמי. אני מתבוננת בשינויים קטנים, באפשרויות של הפעולה, החום של הגוף, החיות וההתמודדות שלו בהתמסרות זו. מצאתי את עצמי חוזרת שוב ושוב לתנועה זו, תנועה שרוצה להאמר בצורה גלויה ובלי בושה, תנועה של סבתי, של הנאה ואושר. סבתי הייתה קוראת לזה “שיגעונות”, מעשה של פרצים תנועתיים, של תזזיתיות שאולי אלו הם ביטוי לכוח שלה להמשיך הלאה והלאה והלאה. נאבקתי רבות עם הרצון הזה, המחשבה רצתה יותר, דרשה יותר אבל התנועה לא הרפתה ממני.

אני גוף המשמר, המטמיע חזרה את התרבות ומממש את הגנטיקה. אני לומדת את התנועה מחדש, כותבת אותה בגוף וכך יוצרת לה סינפסות גופניות חדשות ההופכות אותה להווה ועתיד.

קרן כרמון  ‘מריס עד ציפורן, מקמט עד כאן’

בהשראת השיר ״ נדודים״ מאת: יאיר דברת

אני חושבת, זמן

אני חושבת על הזמן שחולף.

זמן של אחרים אני מבינה יותר,

זמן של אחרים נראה לי תמיד נדיב יותר…

שלי, מתחמק.

ואז אהבה

ואז ילדים

ו… שוב, אני, דמותי, נעדרת נוכחת במרחבים משתנים של זמן ומקום

 

תודה לרות גוילי על השימוש בספרה הנפלא”cycle” , תודה לאתי, לשירי ולמשפחה שלי- אורן יפתח ואמרי.

תודה למרכז כלים- טל גרבינסקי, שירה אביתר, מורן בש ומשה אבשלום שכטר. לאנשים שליוו אותנו בגישושים- רן בראון, ארקדי זיידס, ליאור אביצור, נאוה פרנקל, שרון צוקרמן ועומר שיזף, תודה גדולה לענת דניאלי. תודה לקרובים ולקרובות אלינו שמעודדים, דוחפים נותנים כתף, אוזן וחיבוק.

DORIS
Choreographer Doris Uhlich in Kelim /
October | 2015

Doris Uhlich performed at Kelim Center with the creation “More than Enough” and led a workshop for dancers and choreographers.

The visit was made possible thanks to the supported of the Austrian Cultural Forum in Tel Aviv.

IM
Artist’s exchange with Im_flieger center, Vienna Austria /
June | 2015

Im_flieger is an association led by artists for artists, based in Vienna, Austria. Since the year 2000 it has been instrumental in creating public open space and a research laboratory for contemporary dance, performance and transdisciplinary art work. The centre of attention is local, national and international networking on artistic and structural levels, process oriented production and presentation, artistic discourse and research, supporting independent performance artists.

unnamed (3)
טליה בק /
שהות אמן עם טליה בק
מאי-דצמבר 2015 | 2015

מרכז כלים שמחים לארח את הכוריאוגרפית טליה בק במסגרת תכנית ‘שהות אמן’ 4#, לקיום תהליך מחקרי לעבודה חדשה. בתהליך זה משתפת בק פעולה עם השחקן הפיסי הותיק צביקה פישזון והאדריכלים ליטל פולקמן ונדב ביגניץ.

“המפגש בין הגופים השונים של שני הפרפורמרים, המקפלים בתוכם, זהות, פרקטיקות, היסטוריה, תרבות, גיל ומגדר שונים, מסקרן ביכולתו לחשוף, לזקק, לאתגר ולגלות את הגוף האחר כמו את הגוף שלי עצמי, המדבר את עצמו, היסטוריה, זיכרון, שגרה, יצר. גופים חוויתיים המתערבבים, טועמים ומטעימים זה את זה. טקסטורות פיזיות ורגשיות מרובות רבדים המגששות, מתפרקות כל אחת לעצמה, לתוך השניה, ולתוך החלל. החלל והמרחב גם הם מתקפלים אל תוך הגופים ומייצרים טופוגרפיות שונות ומשתנות התורמות גם הן ליצירת התוכן.”

unnamed (2)
Yuli Kovbasnian /
November | 2015

ON LINE

This piece deals with the phenomenon of the computer as an inseparable path of communication in modern life relating to its expression in the private and public realms. The work exposes our ongoing desire to place ourselves within a subjective reality constructed by us. By using the medium of Skype, selectively, we place and frame objects and by doing so, we influence the quality of our discourse. The form of communication creates the sound while voices echo and nourish it. Using a computer and conducting oneself with it during the performance reflects the molding of a body which bares the shapes that are derived from the cross-breeding of these two entities. We are interested in capturing the moments in which the line between human body and the body of the machine is breached.

Choreography and performance: Yuli Kovbasnian
Creative performer: Tamar Ben Cnaan

unnamed (4)
Nava Frenkel /
Residesncy - Nava Frenkel
October | 2015

in this piece I build events around the figure of the New York musician Moondog, and his recordings: Homeless by choice, blind, avant-gardist with a classical education, a performer who wandered around town dressed in a Viking costume, singing his songs in the streets and gaining him an audience doing so.

As Moondog, I challenge the establishment structure of public space: Shortcuts, private experiences and marginal areas are used as practices that escape systematization and form eludes close relationship between the real and the embodiment.

unnamed
Tami Lebovits /
Artist in Residence
June 2015 - March 2016 | 2015

הכוריאוגרפית תמי לבוביץ החלה את תכנית שהות האמן (רזידנסי) שלה במרכז כלים. עבודתה תציג בבכורה במסגרת פסטיבל “הרמת מסך” 2015.

THE HAPPENING | סולו אופראי
“התחלתי לעבוד בחלל הכנסייה החילונית של כלים, אני עובדת על יצירה חדשה, סולו עבור המידות שלי.
אני נמצאת הרבה לבד וגם מארחת אנשים קרובים, חברים, שותפים ליצירה.
אני מייצרת סדרה של פעולות, מעין פסלים קינטיים ווקאליים, שההפעלה שלהם מושתתת על קואורדינציה של מכניקה ורגש.
אני מפילה אובייקטים, מתעניינת במשקל שלהם, בקול שהם מפיקים, בקשר שלהם לתולדות האמנות.
העבודה הזאת היא עליי, כפורמט לא בהכרח כביוגרפיה.”