התכנית הדו שנתית לכוריאוגרפיה

התכנית הדו שנתית לכוריאוגרפיה 2016-2017
התכנית הדו שנתית לכוריאוגרפיה היא מרחב להכשרה ואימון של כוריאוגרפים\ות ויוצרי\ות מחול. התכנית עוסקת בתיאורה ופרקטיקה כוריאוגרפית, במטרה לקדם את התהליך התפתחות והצמיחה של היוצרים\ות ושל תהליכי היצירה. התכנית כוללת שני ימי לימוד ושני ימי חזרות. בימי שני יתקיימו סדנאות שונות בפרקטיקה ותיאוריה של מחול עכשווי. ימי שלישי מוקדשים לאימון וליווי של תהליך יצירה של כל משתתף\ת בתוך קבוצת עבודה בהנחיית ענת דניאלי.    

מורי/ות התכנית השנה יהיו: פרופ' עמוס חץ, עדו פדר, הלל קוגן, שרון צוקרמן ויזר, כנרת חיה מקס, ליאור אביצור, ועומר שיזף. לתכנית המלאה ופירוט הסדנאות כאן: התכנית לכוריאוגרפיה בכלים 2016-2017

יום היכרות פתוח עם האנשים והתכנים של התכנית יתקיים ב 11.9.16 בשעות 19:00 – 21:00.
ראיונות אישיים ופרזנטציות למועמדים לתכנית יתקיימו ב 14.9.16 בשעות 9:00 – 16:00.
לפרטים נוספים והרשמה: kelimgraphy@gmail.com

ניהול אמנותי / ענת דניאלי
ניהול / טל גרבינסקי
פיתוח פרויקטים / משה שכטר אבשלום
הפקה / מורן בש

סדנאות 2016-2017

כל אדם אוצר בחובו עולם ענק של תנועות. אלה הן פעולות שנצברו בגיל ילדות והפכו לאפשרויות תנועה. אוצר זה מחובר לתחושותינו, לרגשותינו, למחשבותינו, קשור לאנשים, חפצים, ולמקומות, ונשמר בנו במערכת העצבים, ברגשות שלנו, וכחוויות שדמיוננו מוזן מהן ומבקש להתבטא להתגשם בריקוד. כיצד לעורר את האוצר הזה ולהחיותו ברקוד הוא נושא המפגשים האלה.
בסדנא נעסוק בשכלול התהליך של מציאת האינטרס התנועתי מאפשר לנו דרך למאגר התנועה,לעצב ריקוד תוך יצירת קשר אל האחר אצל עצמנו ועם האחרים. התבוננות, הרכבה ופרוק של חומרים שעלו מדמיוננו ולגופנו, ליצירת פרגמנט, משפט, פסקה, ורקוד. חשיפת הסוד שברקוד שהוא בקשר החבוי בין המחוות שנוצרו.
נעסוק ב: תהליכי התחלה - של יצירה, חזרה, שעור. משחקי תנועה - פעילות שנעה בין החוק הכללי לחופש האישי. פרטיטורות לריקוד: גרפיות, הוראות הפעלה מילוליות. עשית מפות לגופנו שנותנות מבט שמאפשר הגדרת אפשרויות תנועה קימות ומגלות אפשרויות חדשות. נשקוד על הקשר בין שיכלול היכולת לחיבור הריקוד.

עמוס חץ רקדן , מחבר ריקודים, מורה, ומרצה.
בעבודתו שוקד על הגשמת הדמיון ותרגומו, באמצעות הקשר שבין חישה, רגש, ומחשבה (התבוננות, פרוק והרכבה). ושכלול היכולת התנועתית.
הקים את החוג לתנועה באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים ועמד בראשו עד לפרישתו. מזה 28 שנים יוזם מנהל אומנותי של פסטיבל ריקודי חדר - במה לריקוד קאמרי שמאמין ביכולת הריקוד לביטוי אומנותי עצמאי.
מופיע, מלמד, מרצה, מחבר ויוזם ריקוד קבוצתי בארץ, באירופה ובארה"ב - שבו הרקדנים פעלים ויוצרים את ריקודם על פי חוקים ומתווים שמאפשרים לכל אחד מהם לתרום את דמיונם לשלם.

תאריכים: 7.11, 14.11, 21.11
בשעות 12.00 – 17.00
עלות הסדנא: 330 ₪

חומרי העבודות שלי נאספים ומתגבשים בתהליך שתחילתו באימפרוביזציה. כמבצע וכיוצר, אני מתעניין במפגש בין וירטואוזיות של תנועה, ובין וירטואוזיות של אלתור בטקסט, בכתיבה ובקול. הפעולה התנועתית והפעולה הטקסטואלית, הם אמצעים פרפורמטיביים דרכם אני מתבונן על תופעות חברתיות ופוליטיות, ולצד זה אני מבקש לדבר על המדיום האמנותי ועל הכלים עצמם. אני מתעניין בשאלות על מוסכמות של במה ושל אמנות המחול, שאלות על תהליכי הכוריאוגרפיה וכליהם, שאלות על רקדנים ועל מהות פעולת הריקוד עצמה. אני נמשך לעסוק במפחיד, באנושי, במגוחך, ובתלוי התרבות.
בסדנה ב'כלים' נתנסה יחד בשחזור תהליכי יצירות קודמות שלי. נחלץ מודלים שונים לפיהם עבדתי, נזהה את המנגנונים שלהם, נתנסה בהם, ונלביש עליהם גם תכנים חדשים הרלוונטיים למשתתפי הסדנה. נשאל שאלות על המדיום, על מוסכמות, על מילה ועל גוף.

הלל קוגן זוכה פרס מפעל הפיס לאמנויות 2015, ע"ש לנדאו, "היוצר הבולט 2013" מטעם מעגל מבקרי המחול למד מחול בבת-דור ת"א, ובסטודיו של מרס קנינגהם בניו יורק. רקד באנסמבל בת-שבע (1995-96), בלהקת "נומאד" בשוויץ (1996-98), ובבלט גולבנקיאן בפורטוגל (1999-2005). משמש אסיסטנט לכוריאוגרף אוהד נהרין, בארץ ובעולם, ופועל בזירת המחול הישראלית והבינלאומית כיוצר עצמאי. מ-2015 מכהן כמנהל אמנותי שותף של פרויקט הרמת מסך, מטעם משרד התרבות, המחלקה למחול.

תאריכים: 5,12,19,26/12/16 2/1/17
שעות: 12.00 – 17.00
עלות הסדנא: 550 ₪

חמישה מפגשים אינטנסיביים על כוחן של פעולות פשוטות לעבד מציאות מורכבת.
אני מציעה ארסנל שהוא תוצר של פירוק אופני העבודה שלי למרכיביהם תוך השענות על יסודות הפרפורמנס ארט. סדנה מעשית אשר תלווה בחשיפה לחומרים תיעודיים של אמני פרפורמנס ארט הפועלים כיום ובטקסטים רלוונטים. נעבור דרך מגוון מרכיבים המייצרים תגובה, נתחיל מספיגה של כל מה שנמצא, מה שקיים - אנחנו, הזמן, המקום ומערכות היחסים בין כל אלה. באמצעות איסוף החומרים ותיעודם נבנה סביבת התייחסות בה כל פרט ימקם את עצמו. הצבירה תהיה משותפת, אופן הפעולה יהיה אישי. נחתור להשתמש בגוף האנושי כיריעה וכחלל, המדיום הוא הגוף - הפעולה היא עבודת האמנות.

כנרת חיה מקס, אמנית פרפורמנס, בוגרת בית הספר לתיאטרון חזותי (2007), והסדנה לאמנות המיצג של במת מיצג (2008). עבודתה האחרונה ״תחת השמש״ עם אנסמבל 209 הייתה מועמדת לפרס עכבר העיר 2015. הציגה בפסטיבלים ואירועים בארץ ורחבי העולם. בעלת תואר ראשון בחינוך לאמנות ומלמדת קורסים וסדנאות קצרות במקומות שונים. זוכת הפרס לעידוד היצירה של הקרן לירושלים, מלגת אמן קרן אמריקה ישראל ומלגת הצטיינות של בית הספר לתיאטרון חזותי בשיתוף הזירה הבינתחומית.

בתאריכים: 23.1, 30.1, 6.2, 13.2, 20.2
בשעות: 12.00 – 17.00
עלות הסדנא: 550 ₪

סדנת כוריאוגרפיה עם תיבולים עיוניים העוסקת בקשר שבין מוטיבציה התחלתית לתהליך יצירה בדיבורים ובעשייה. לאורך השיעורים נתבונן במודלי עבודה של מספר כוריאוגרפים, נחקור את הסיבות שהובילו אותם לשימוש במתודולוגיות מסוימות, נסקור את הרקע והקונטקסט לבחירות הללו ונתנסה בהן בעצמנו. לצד העיסוק הקונקרטי בכל אחד מהכוריאוגרפים נבדוק את העיקרון הכללי של החשיבה המודלית המחברת בין כוונה לבין העבודה הסופית; המודל הינו אמצעי להגשמת רעיון התחלתי כלשהו והחשיבה המודלית מעניקה לנו כלים למציאת דרכי העבודה הפרודוקטיביות והרלוונטיות ביותר לרעיון או לרצון כוריאוגרפי כלשהו.

ליאור אביצור היא אוצרת עצמאית ודוקטורנטית בתוכנית לחקר הביצוע של אוניברסיטת ת"א. לליאור תואר ראשון מהאוניברסיטה לאמנויות של אמסטרדם ותואר שני מהתוכנית הבינתחומית לאמנויות באוניברסיטת ת"א. ליאור רקדה ולימדה במסגרות שונות בחו"ל ומאז חזרתה לארץ היא מתמקדת בהעמקת השיח על אמנויות הבמה ועוסקת בחיבור בין תחום המחול לתחומי תרבות אחרים; היא אוצרת את סדרת המחול של מוזיאון תל אביב לאמנות, עורכת את כתב העת המקוון לאמנויות הבמה "מעקף", מנהלת אמנותית את "פסטיבל ריקודי חדר" ומלמדת תיאוריה ופרקטיקה במוסדות שונים ביניהם: כלים גוף לעבודה כוריאוגרפית, בית הספר למשחק בית צבי והאקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. כמו כן, ליאור משמשת כדרמטורגית וכיועצת אמנותית לעבודות פרפורמנס, מחול ותיאטרון.

תאריכים: 27.3, 3.4, 24.4, 8.5
שעות: 12.00 – 17.00
עלות הסדנא: 440 ₪

המופע העכשווי דורש היערכות אחרת של האמצעים הבימתיים: הוא מחייב התייחסות מחודשת לעקרונות ולמהלכים סצנוגרפים, ובחינה של המתודולוגיות הקיימות. בסדנא ננסה לנסח טכניקה ישומית לעיצוב תאורה, המבוססת על החלל הקונקרטי ועל מושג הסביבה. נעלה את האפשרות להתייחס לאור בשלבים מוקדמים של התהליך האמנותי, ובכך לבסס יחסים אורגנים בינו ובין המרכיבים האחרים של העבודה. נכיר את מערכת התאורה, את אמצעי האור הקלאסיים והעכשיויים. נבחן כיצד להתייחס למהלך של תאורה ונשכלל את היכולת לדבר עליו.

עומר שיזף מעצב תאורה למחול, תיאטרון ואמנות ויזואלית, בוגר אוניברסיטת תל אביב בחוג לספרות ולפילוסופיה. עבד עם יוצרים רבים בארץ ובחו״ל בין היתר: יסמין גודר, להקת בת שבע, שרון אייל, רועי אסף, דניאל לנדאו, מיכל אלפמן, נאוה פרנקל ועוד. מלמד עיצוב תאורה בתואר השני באקדמיה למחול ולמוזיקה בירושלים ומעביר סדנאות בבי״ס לתיאטרון חזותי ובכלים.

תאריכים: 6.2, 13.2, 20.2, 27.2
שעות: 18.00 – 21.00
ב 6.2 15.00 – 21.00
עלות סדנה: 660 ₪

כיצד אנו מדברים על אמנות? כיצד אנו חווים דעה וכותבים ביקורת? איך מדברים על משמעות הדברים בעת היותנו בסטודיו? נדמה שהאמנות תמיד מייצרת בנו רצון לדבר, ובו בזמן בעיות ופרדוקסים עבור הדיבור.

קורס זה יוצא מנקודת הנחה שכל מעשה אמנותי, מצד אחד, נכנס ויוצא מתוך סבך המשמעות; ומצד שני, כל מעשה אמנות גם חורג מסבך המשמעות, או לכל הפחות מעורר משהו יותר חזק ממנו. הקבוצה בקורס תנסה יחדיו לשייט בין חומרים תרבותיים שונים כדי לדבר על אמנות ועל מגבלות הדיבור על אמנות. תוך שאנו חדורי מוטיבציה לדבר כמה שיותר וכשאנו בונים והורסים פרשנויות וטענות.
למען עשות זאת, נצפה יחדיו בסרטי קולנוע, נחשוב על עבודות מחול ונקרא טקסטים פילוסופיים. ננוע בין הטקסטים המכוננים של התרבות, לסרטים פופולאריים ולעבודות המחול שלנו, וננסה לאתר סוגיות יסוד בתרבות המערב כמו: ״בעיית הייצוג״, יחסי גוף-נפש, שאלת ההוויה, מקור הדימוי, שעתוק, טרגדיה, דקונסטרוקציה, היחס המיני ועוד. בה בעת, נמשיך להתרשם ולחקור את האפקטים, המאפיינים והאמצעים של יצירות אמנות. כלומר, נשלב יחדיו את השאלה הרלוונטית מאוד ליוצרים: מדוע אובייקט אמנותי זה עובד ומה הוא עושה?, עם מחקר ומחשבה על סבך המשמעות שאובייקט זה מעורר.

רשימת מקורות ראשונית ולא מחייבת: פילוסופיה: ״הגיונות״ לדיקרט, ״הולדת הטרגדיה״ לניטשה, ״מקור מעשה האמנות״ להיידגר, ״המובהק״ לננסי, ״הדיפרנס״ לדרידה, ״חלוקת החושי״ לרנסייר.
סרטים: ״חלון אחורי״ להיצ׳קוק, ״סטיריקון״ לפליני, "The Thomas Crown Affair" למקטירנן ולג׳ויסן, "The White Ribbon" להנקה, "Only Lovers Left Alive" לג׳רמוש, "Les chansons d'amour" להונורה, ״המוות נאה לה״ לזמקיס.

עדו פדר (ישראל, 1985), סיים את האקדמיה למחול ברוטרדם – CODARTS , ובהולנד רק עם יוצרים שונים, ביניהם: איציק גלילי, פול סלווין נורטון, ליאת וייסבורט, ג' גלגר ואחרים. בהמשך, למד כוריאוגרפיה בתכנית – ex.e.r.ce – במרכז למחול במונטפלייה בניהולה של מתילד מונייר. שם, פגש את דויד מרקס, ויחדיו יצרו שתי עבודות שהופיעו בישראל, פורטוגל, צרפת, ספרד ובלגיה. הציג עבודתיו העצמאיות בבמות המרכזיות בישראל: הרמת מסך, עונת התרבות בירושלים, אינטמאדמאנס ועוד. לאחרונה, בנובמבר 2015 יצר את "wig it" במסגרת הרמת מסך. בימים אלה, עובד על עבודה עם דויד מרקס שתעלה בבכורה בפסטיבל מחול שלם בירושלים בדצמבר 2016. בצד יצירתו, פדר מנהל אמנותית את פסטיבל צוללן, וכן עבד עם יסמין גודר על העבודה "CLIMAX". עושה תואר שני בפילוסופיה באוני' ת"א, בעת בלימודיו פגש את שיר חכם, שיחדיו הקימו את הקולקטיב "טייץ: ברית מחול ומחשבה", שהציג הרצאות, טקסטים ואירועים במקומות רבים, ביניהם: muse de la danse in Rennes, TKH Journal ועוד.

תאריכים: 7.11, 14.11, 21.11, 28.11, 5.12, 12.12, 19.12, 9.1, 16.1, 23.1
שעות: 18:00 – 20:00
עלות הקורס: 700 ₪

סדנאות פתוחות
1934968_1521811808117154_1915084229586224051_n
ממודל ליצירה /
בהנחיית ליאור אביצור
סדנת כוריאוגרפיה עם תיבולים עיוניים העוסקת בקשר שבין מוטיבציה התחלתית לתהליך יצירה בדיבורים ובעשייה.
27.3, 3.4, 24.4, 8.5
המשך
כלים II (1)
בין העין הפנימית לחיצונית /
בהנחיית שרון צוקרמן ויזר
הפרדוקס הזה שבו לעתים האחר, החיצוני, הזר רואה אותנו טוב יותר מאשר אנחנו הוא מפתח להתבוננות בסדנה זו, שבה ננסה להבין כיצד להסתכל על היצירה שלנו ועל יצירה של אחרים בעיניים מפוכחות יותר.
PASposters_photoMonikaSobczak_05-small
IN-DUST-REAL /
PAS | performance art studies
בפרויקט ‘IN-DUST-REAL’ תמשיך תכנית PAS את המחקר בשכונות מגורים לפיתוח הפוטנציאל החברתי והגאוגרפי של פרקטיקות אמנות המופע. יוהאנס דימלינג (גרמניה) יחד עם כינרת חיה מקס יעבדו עם משתתפים מקומיים ובינלאומיים בתוך ובסביבת מרכז כלים לכוראוגרפיה בבת ים.
31 מרץ - 8 אפריל
המשך
15844469_10155093730053296_3249757981987369185_o
PONDEROSA ON THE ROAD /
פונדרוסה על הדרך
פרויקט פונדרוסה על הדרך ​יתארח במרכז כלים לכוראוגרפיה בשני סופי שבוע שיציעו מגוון שיעורים, סדנאות, דיונים והופעות.
IMG_0670
תאורה למופע העכשווי /
בהנחיית עומר שיזף
המופע העכשווי דורש היערכות אחרת של האמצעים הבימתיים: הוא מחייב התייחסות מחודשת לעקרונות ולמהלכים סצנוגרפים, ובחינה של המתודולוגיות הקיימות. בסדנא ננסה לנסח טכניקה ישומית לעיצוב תאורה, המבוססת על החלל הקונקרטי ועל מושג הסביבה.
6.2, 13.2, 20.2, 27.2
המשך
13567195_1588898948075106_88218020576530306_n
כוחן של פעולות פשוטות – סדנת פרפורמנס /
בהנחיית כנרת חיה מקס
חמישה מפגשים אינטנסיביים על כוחן של פעולות פשוטות לעבד מציאות מורכבת.
23.1, 30.1, 6.2, 13.2, 20.2
המשך
13659105_1590068934624774_7288921366741142871_n
על מה אנחנו רוקדים כשאנחנו מדברים /
בהנחיית הלל קוגן
חומרי העבודות שלי נאספים ומתגבשים בתהליך שתחילתו באימפרוביזציה. כמבצע וכיוצר, אני מתעניין במפגש בין וירטואוזיות של תנועה, ובין וירטואוזיות של אלתור בטקסט, בכתיבה ובקול. הפעולה התנועתית והפעולה הטקסטואלית, הם אמצעים פרפורמטיביים דרכם אני מתבונן על תופעות חברתיות ופוליטיות, ולצד זה אני מבקש לדבר על המדיום האמנותי ועל הכלים עצמם.
5,12,19,26/12/16 2/1/17
המשך
13615099_1589668414664826_2262654351119113106_n
האם לדברים יש משמעות? : בין אמנות, דיבור ופילוסופיה /
בהנחיית עדו פדר
כיצד אנו מדברים על אמנות? כיצד אנו חווים דעה וכותבים ביקורת? איך מדברים על משמעות הדברים בעת היותנו בסטודיו? נדמה שהאמנות תמיד מייצרת בנו רצון לדבר, ובו בזמן בעיות ופרדוקסים עבור הדיבור.
7.11, 14.11, 21.11, 28.11, 5.12, 12.12, 19.12, 9.1, 16.1, 23.1
המשך
13731455_1592385141059820_4592922162824146973_n
האוצר החבוי – סדנא לרקדנים יוצרים /
בהנחיית פרופ' עמוס חץ
כל אדם אוצר בחובו עולם ענק של תנועות. אלה הן פעולות שנצברו בגיל ילדות והפכו לאפשרויות תנועה. אוצר זה מחובר לתחושותינו, לרגשותינו, למחשבותינו, קשור לאנשים, חפצים, ולמקומות, ונשמר בנו במערכת העצבים, ברגשות שלנו, וכחוויות שדמיוננו מוזן מהן ומבקש להתבטא להתגשם בריקוד. כיצד לעורר את האוצר הזה ולהחיותו ברקוד הוא נושא המפגשים האלה.
7.11, 14.11, 21.11
המשך
photo by Nir Shaanani 13
החלה הרשמה לתכנית הדו שנתית לכוריאוגרפיה 2016-2017 /
התכנית הדו שנתית לכוריאוגרפיה היא מרחב להכשרה ואימון של כוריאוגרפיםות ויוצריות מחול. התכנית עוסקת בתיאורה ופרקטיקה כוריאוגרפית, במטרה לקדם את התהליך התפתחות והצמיחה של היוצריםות ושל תהליכי היצירה. התכנית כוללת שני ימי לימוד ושני ימי חזרות. בימי שני יתקיימו סדנאות שונות בפרקטיקה ותיאוריה של מחול עכשווי. ימי שלישי מוקדשים לאימון וליווי של תהליך יצירה של כל משתתףת בתוך קבוצת עבודה בהנחיית ענת דניאלי.
11.9.16
המשך
unnamed
מלגת אמן לתכנית לכוריאוגרפיה /
מרכז כלים יעניק בשנת הלימודים הבאה מלגת אמן/ית לתכנית לכוריאוגרפיה. המלגה תכלול שכר לימוד מלא להשתתפות בתכנית, זמן לחזרות והפקה של יצירה חדשה בסוף השנת הלימודים ביוני 2017.
partner1
קבוצת עבודה עם ענת דניאלי /
קבוצת העבודה עוסקת בשאלות, מהלכים ותהליכי היצירה הכוריאוגרפית, במטרה לקדם את התהליך היצירתי של כל יוצר/ת בתוך קבוצה.
8.11.16 - 13.6.17
המשך
Brown crumpled paper
סדנת כתיבה לכוראוגרפים /
בהנחיית אורי לנקינסקי
מהי מערכת היחסים בין כתיבה למחול? האם הם יכולים לתמוך זה בזו? או דווקא להזיק, או בכלל לשנות האחת את השני?
19.8, 26.8
המשך
1st_Maccabiah_ceremony
כוריאוגרפיה ישראלית: על טקס הישראליות /
הרצאה עם רן בראון
הזהות הישראלית, ככל הזהויות, מתכוננת מתוך חזרה פרפורמטיבית על שורה של טקסים - אחדים ממלכתיים, ציבוריים, ואחרים יומיומיים ופרטיים.
28 במרץ
המשך
more-jerom-last21
סדנת יום 'ממודל ליצירה' /
בהנחיית ליאור אביצור
סדנת כוריאוגרפיה עם תיבולים עיוניים בהנחיית ליאור אביצור. ארבע שעות העוסקות בקשר שבין מוטיבציה התחלתית לתהליך יצירה בדיבורים ובעשייה סביב עבודתו של ז׳רום בל ״העבודה האחרונה״.
1 אפריל
המשך
687px-Bedouin_sword_dance (1)
'יהודים וערבים במחול הישראלי' /
הרצאה עם דר' יעל (ילי) נתיב
איך מסופר הסיפור של המחול הישראלי בארץ ישראל? ההרצאה תתבונן בפוליטיקה של כוח וזהויות במחול הישראלי ותעסוק במעבר בין פרקטיקות של ניכוס זהויות ערביות לניסיונות לדיון פוליטי בסכסוך הישראלי-פלסטיני.
11 אפריל
המשך
facebook_1456138879880
סדנת ריקודים מקודשים עם סמדר יערון /
בהנחיית סמדר יערון
הזהות הישראלית, ככל הזהויות, מתכוננת מריקודים שנאספו ע'י גורדייף מהעם הטיבטי, מהסופים וממקדשים שונים בהם שהה. העבודה תנועתית מדיטטיבית על תנועות רבות עוצמה, תנועות שיש עמן כוונה (מודרות), המגיעות ממקורות שונים בעולם העתיק אך תקפות גם בימינו.תוך חזרה פרפורמטיבית על שורה של טקסים - אחדים ממלכתיים, ציבוריים, ואחרים יומיומיים ופרטיים.
3 מאי
המשך
Arnevet15_0493
קול חלל /
בהנחיית מיכל אופנהיים
לראשונה חמישה מפגשים אינטנסיבים לקהל הרחב עם כל מה שמיכל יכולה לשתף על עולם הקול.
18.4, 25.4, 2.5, 9.5
המשך
11150252_930012667050274_1907323462127105130_n
הגוף והמצב הדיגיטלי /
בהנחיית דניאל לנדאו
בסדרת סדנאות זו מזמין דניאל לנדאו יחד עם מרצים אורחים אמנים מדיסציפלינות שונות לחקור דרכי ניווט אפשריים של הגוף בתוך המצב הדיגיטלי.
IMG_2629 (1)
ממודל ליצירה /
בהנחיית ליאור אביצור
במרכז הקורס עומדת ההנחה כי ניתן לזהות קשר בין מוטיבציה התחלתית לבין מתודת עבודה. לאורך השיעורים נתבונן במודלי עבודה של מספר כוריאוגרפים, נחקור את הסיבות שהובילו אותם לשימוש במתודולוגיות מסוימות ונסקור את הרקע והקונטקסט לבחירות הללו.
26.10, 2.11, 9.11, 16.11, 23.11, 30.11, 7.12, 14.12
המשך
IMG_7928
observing particularities of form /
בהנחיית הכוריאוגרפית נטע ירושלמי
נטע ירושלמי מפסלת ומסדרת תנועות מופשטות ומיוחדות לכדי צורות ומבנים בעלי דמיון חזותי לא רגיל.
21.12, 22.12, 25.12, 28.12
המשך
DSC_8626
אמנות בקהילה /
בהנחיית עדי יקותיאלי
הסדנא תעסוק באפשרויות ובפוטנציאל לאינטראקציה עם קהילה באמצעות תהליכי יצירה.
11.1, 18.1, 25.1, 1.2, 8.2
המשך
2471©Elpida Orfanidou
תרגילים כוריאוגרפיים /
בהנחיית הכוריאוגרפית מאי זרחי
במהלך המפגשים, ננסה להשתהות במרחב שבין פיזיות לקונספט תוך כוונה לחוות מה יכולה להיות האינטליגנציה הגופנית שלנו וכיצד היא יכולה לתמוך בנו בעבודה הכוריאוגרפית.
14.3, 21.3, 28.3, 4.4, 11.4
המשך
Geige @ Anna M. Fiala
מסורות וטקסים /
סדנה בהנחיית סימון מאייר (אוסטריה)
ה"שופלאטר" (Schuhplattler ) הוא יותר מרק ריקוד חיזור מסורתי מהרי האלפיים, ואין כל סיבה שיהיה שמור רק לגברים. אז מה ניתן לעשות? כיצד נוכל לשנות זאת?
15 מרץ 2016
המשך